В Европа се заформя нова бизнес ниша – застраховка срещу хакери – Капитал
By
Още по темата
Дигиталният 007
Британската компания Gamma Group е продала мощен шпионски софтуер в поне 36 държави
14 юни 2013
Ябълка с часовников механизъм
Пробивът в корпоративните мрежи на Apple, Twitter и Facebook разкрива нов ефективен метод за хакерска атака
20 фев 2013
Замръзни! Киберполиция!
Глобалните онлайн гиганти все по-често предават информация за потребителите си на спецслужбите
1 фев 2013
За европейските застрахователи, опитващи се да създадат пазар за защита срещу щети от “кибернетичен риск”, изглежда, се задава нова надежда. Скептичните доскоро компании започват да променят отношението си след разкритията от последните месеци за мащаба на шпиониране, следене и проникване в мрежи по света. Роля играе и подготовката на нови регулации от Европейската комисия, разказва Reuters.
Пробивът през 2011 г. в системите на Sony Corp по драматичен начин илюстрира рисковете от хакерски нападения с цел сдобиване с корпоративна информация. Тогава от мрежата на PlayStation бяха откраднати милиони имена, адреси и вероятно данни за кредитни карти на собственици на профили.
Освен това в Европейския съюз се обсъжда въвеждането на регулации, с които ще се налагат солени глоби на компаниите, които не са положили нужните усилия и не са инвестирали достатъчно в защита.
Изглежда, най-после ще започнат да дават плодове усилията на застрахователите да изградят нова доходоносна ниша за покриване на “киберщети” редом с оформящия се сектор на застраховането срещу катастрофални прояви на времето.
В САЩ тази ниша на застрахователния пазар надхвърли 1 млрд. долара в годишни премии, но в Европа тепърва се очаква да поемат по този път. Това е донякъде изненадващо забавяне на европейците предвид шумните случаи от последните години със зрелищна и доста скъпо струваща загуба на данни след хакерска атака.
Кой се интересува
В момента застрахователите са се съсредоточили основно върху компаниите, съдържащи лични и финансови данни, каквито интересуват престъпните структури. Такива са фирмите за здравно застраховане и здравеопазване, финансови институции и търговци.
Застрахователи, с които Reuters обсъжда темата, споделят, че някъде между 5 и 12% от клиентите им са със застраховка срещу киберриск. В САЩ този дял достига 30%. Растящото търсене на такива полици обаче не означава и автоматично голяма възвращаемост за застрахователите. Някои предупреждават, че рисковете е трудно да се оценят просто защото все още малцина разбират тази материя.
В САЩ този пазар се е увеличил с една трета от 2012 г. насам, твърди доклад на Betterley Risk Consultants. Все пак той си остава мъничка част от сегментите извън животозастраховането, оценявано от Insurance Information Institute на около 667 милиарда долара в премии.
В САЩ обаче ръст бе отбелязан десетилетие след като започна предлагането на полици за cyber risk. “Ако сравните Великобритания и Европа с американския пазар, ще видите, че сме там, където в Америка бяха през 2004-2005 г.”, коментира Стивън Уеърс, специалист по оценка на киберриск в застрахователния брокер Marsh. Той припомня, че бумът в развиването на тази ниша в САЩ е започнал около 2005 г. след приемането на закони, задължаващи компаниите да информират клиентите си, ако личните им данни са били откраднати. Разходите за подобна операция могат да се окажат доста големи и затова корпорациите започнаха да се опитват не само да се защитават срещу хакери, но и да покрият евентуалната загуба чрез застраховка.
Сега Европейският съюз предлага по-големи глоби за компаниите, изгубили данни. Това става в момент, когато хакери все по-усърдно ровят за деликатна информация, което пък задвижва допълнително пазара за застраховане срещу растящи финансови рискове.
- 1
- 2
- Следваща страница » “Регулаторът оголи зъби”