Най-скъпите търговски марки в света
ByТехнологичният гигант Apple притежава най-скъпата търговска марка в света, сочи проучване на базираната в Лондон компания за оценка на търговските марки Brand Finance Inc. Името и логото на компанията, измислено от покойния й основател Стив Джобс, в момента се оценява на над 70 милиарда долара и изпреварва миналогодишния победител Google, чиято марка струва $ 47.5 млрд. Най-добре представящата се европейска компания е британският телекомуникационен гигант Vodafone, който се класира на 9-то място.
Проучването показва още, че технологичните компании са доминиращи в класацията, а другите големи печеливши са компаниите за луксозни стоки, които изглежда са незасегнати от финансовата и икономическа криза. В същото време европейските компании губят позиции, като най-пострадали се оказват банките. Що се отнася до големите търговци – проучването показва, че бъдещето им е в интернет, предвид увеличаващите се позиции на електронните магазини Ebay и Amazon.
Ето и 10-те най-скъпи търговски марки в света:
- Apple. – $ 70,6 млрд.
- Google – $ 47,4 млрд.
- Microsoft – $ 45,8 млрд
- IBM – $ 39,1 млрд
- Walmart – $ 38,3 млрд
- Samsung – $ 38,1 млрд
- General Electric – $ 33,2 млрд
- Coca Cola – $ 31 млрд
- Vodafone – $ 30 млрд
- Amazon – $ 28,6 млрд
Застрахователите, заедно с банките, се оказват сред засегнатите от финансовата криза и марките на повечето от тях не влизат в топ 100 на най-скъпите имена. Ето и как се представят големите застрахователи в класацията.
61. Axa – $ 13,4 млрд
76. Generali – $ 11,2 млрд
77. Allianz – $ 10,9 млрд
104. China Life – $ 8,6 млрд
137. ING – $ 7 млрд
140. Prudential – $ 6,8 млрд
148. Mclane Company – $ 6,5 млрд
158. Metlife – $ 6,1 млрд
176. Zurich Financial – $ 5,4 млрд
198. Munich Re – $ 5 млрд